On-line: гостей 0. Всего: 0 [подробнее..]


АвторСообщение
постоянный участник




Сообщение: 1772
Зарегистрирован: 26.05.20
Репутация: 2
ссылка на сообщение  Отправлено: 29.12.21 02:13. Заголовок: Инфа к размышлению


1968 год.

Проигравшая войну Япония выпустила видеотелефон Toshiba.

Через год победивший в войне СССР выпустил первую партию туалетной бумаги.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
Ответов - 20 , стр: 1 2 All [только новые]







Сообщение: 2635
Зарегистрирован: 29.05.20
Репутация: 1
ссылка на сообщение  Отправлено: 27.11.23 16:54. Заголовок: Піночет..


Піночет

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
постоянный участник




Сообщение: 4341
Зарегистрирован: 26.05.20
Репутация: 2
ссылка на сообщение  Отправлено: 28.11.23 13:23. Заголовок: Політика, мати її ку..


Політика, мати її курва! Якщо політику буде вигідно, він і з сатаною сфотується.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить





Сообщение: 2637
Зарегистрирован: 29.05.20
Репутация: 1
ссылка на сообщение  Отправлено: 28.11.23 14:24. Заголовок: Трішечки жахіття ht..


Трішечки жахіття



Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить





Сообщение: 2855
Зарегистрирован: 29.05.20
Репутация: 1
ссылка на сообщение  Отправлено: 15.05.24 17:41. Заголовок: Pellegrino пишет: П..


Pellegrino пишет:

 цитата:
По картині. Коли нам її пояснювали в школі, я спитав: «А почему "Тройка", если там четверо: вон же кто-то толкает бочку сзади!»






 цитата:
Profielfoto voor Royi Eltink
Royi Eltink
·
Volgen
Fanatiek zeiler4 jr
Wat is een historisch gezien interessante foto uit de Nederlandse geschiedenis?
Deze foto.


Nederland, waterland. Vele rivieren, kanalen, vaarten noemt u maar op. De Industriele revolutie kwam op stoom, en overal waren er grondstoffen, kolen, enzovoorts nodig en moesten er producten, halffabrikaten en noemt u maar vervoerd worden. Vaak te groot om over de (spaarzame) verharde wegen vervoerd te worden, maar niet groot genoeg om een spoorlijn voor aan te leggen. Dus, binnenvaart.

Echter, de meeste vaarten en kanalen waren niet geschikt om te zeilen (te ondiep, niet breed genoeg, de wind staat raar), dus er werd vooral erg veel gejaagd: het schip voortrekken aan een jaaglijn. En waar de Fransen en de Belgen vooral leunden op paardenkrachten, zoals de oude trekschuiten (de NS van de Gouden Eeuw, zullen we maar zeggen) van weleer. Leunde de Nederlandse binnenvaart vrachtvaarders vooral op kinderkrachten. Paarden waren immers duur. Sleepboten op stoom waren er wel, maar die kostten nog meer geld, dus vaak wachtten ze tot er genoeg schepen waren om in een lange streng gesleept te worden en zo de kosten te kunnen delen. Voor het overgrote deel echter was het de kinderen aan een tuig op de wal.

Uiteraard waren er met de intrede van de gloeikopmotor wel wat dingen aan het veranderen, er kwamen plofboten, luxe motors (luxe genoemd, omdat het roefje waar het gezin in woonde veel luxer was dan wat men gewend was op de tjalken en de klippers), motortjalken enzovoorts. Maar voor het leeuwendeel van de binnenvaartschippers was dat niet weggelegd. Het duurde uiteindelijk tot na de Tweede Wereldoorlog, dat er een vloed aan surplus motorblokken (uit jeeps en trucks) beschikbaar was om schepen te motoriseren, of in ieder geval de bekende opdrukkertjes te bouwen, die zulke schepen achter zich hadden hangen.

Dank u wel, schipperskinderen van Nederland, dat u de motor van de Nederlandse industrie op gang heeft geholpen!








Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
постоянный участник




Сообщение: 4762
Зарегистрирован: 26.05.20
Репутация: 2
ссылка на сообщение  Отправлено: Вчера 13:50. Заголовок: Було, було таке діло..


Було, було таке діло!

 цитата:
Ще однією особливістю західноєвропейських країн було те, що капітан річкового судна часто був і його власником. Корабель був його приватною власністю, причому найманого екіпажу на борту могло і не бути. Нерідко капітанові надавали допомогу члени його сім'ї, які, як і він, жили на борту судна. Не у всіх випадках капітан мав гроші на паровий двигун і професійних матросів-механіків, які могли б його підтримувати в робочому стані, а також на кочегарів. Іноді не було грошей та на оплату послуг тяглових тварин. Фінансові труднощі і тоді і зараз залишаються досить поширеним явищем у житті. У такому разі сам капітан, його діти та дружина змушені були самі впрягатися у лямку та здійснювати буксирування судна.

Постійно використовуватися бурлацька сила у Європі перестала лише приблизно 1920—1930-ті роки. Періодично вона використовувалася й пізніше, але це були рідкісні випадки. Остаточно неактуальною таку працю зробило масове поширення надійних бензинових суднових моторів, які були простими у користуванні та досить компактними.

https://topwar.ru/176101-burlaki-rossii-i-evropy.html


Голландія (1931 рік).






Австро-Угорщина.




Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
Ответов - 20 , стр: 1 2 All [только новые]
Ответ:
1 2 3 4 5 6 7 8 9
большой шрифт малый шрифт надстрочный подстрочный заголовок большой заголовок видео с youtube.com картинка из интернета картинка с компьютера ссылка файл с компьютера русская клавиатура транслитератор  цитата  кавычки моноширинный шрифт моноширинный шрифт горизонтальная линия отступ точка LI бегущая строка оффтопик свернутый текст

показывать это сообщение только модераторам
не делать ссылки активными
Имя, пароль:      зарегистрироваться    
Тему читают:
- участник сейчас на форуме
- участник вне форума
Все даты в формате GMT  3 час. Хитов сегодня: 1
Права: смайлы да, картинки да, шрифты да, голосования нет
аватары да, автозамена ссылок вкл, премодерация вкл, правка нет